úterý 5. března 2013

TOFU A Zdravá tofu pomazánka

Pekny vecer......dnes vam prinasim clanek o tofu,ktere jsem si nedavno oblibila a kazdy tyden s esnazim ho papat.Urcite se vas najde mnoho,co tofu jeste nevyzkouseli nebo,kteri ho vubec neznaji nebo ti,co ochutnali a podruhe by si ho uz ani nedali.
Ja dnes na veceri zkousela novej recept a je opravdu chutnej ,lehkej....Dokonce mi ctvrtku misticky snedla i Viktorka(20.mesicu)

Informace o tofu:
Pokud se vhodně upraví, je velmi chutné a rozhodně z něj není nutno mít strach.

Název je sice japonského původu, ale samo tofu pochází z Číny, kde se začalo vyrábět srážením sojového mléka už před čtyřmi tísíci let. Postupem času se rozšířilo do Japonska, Koreje, Vietnamu a Thajska, kde tvoří pevnou součást národní kuchyně. V současné době je populární už i v Evropě.
Bez problémů ho seženete v chladících pultech v obchodech se zdravou výživou a i v některých supermarketech a hyperkmarketech. K dostání je v několika variantách - zcela neochucené, jež lze zpracovávat naslano i nasladko, dále tofu solené mořskou solí, uzené tofu a tofu ochucené - např. česnekem, bylinkami, mořskými řasami. Tofu je baleno v nálevu, který před jakoukoli úpravou vždy vylijte.  

ilustracni foto


Tofu není určeno k přímé spotřebě a jeho kouzlo spočívá v tom, že dobře přejímá chuť jídla, do nějž je přidáme, z čehož vyplývá, že jeho použití je opravdu univerzální. 
Nezanedbatelný je význam tofu při různých dietách. 100g tofu obsahuje 471 kJ / 112 kcal (eidam s 30% tuku obsahuje energie třikrát více) a  přitom 15,5 g bílkovin! Bílkoviny v tofu jsou snadno stravitelné a tofu navíc neobsahuje laktózu, tudíž je šetrné vůči trávení a celému organismu. 
Pokud trpíte častým pálením žáhy, určitě byste tofu měli do svého jídelníčku zařadit. Navíc obsahuje pouze 2,4 g tuku a žádný cholesterol. Je poměrně bohaté na vitamíny řady B a železo a díky metodě výrobě také na vápník a hořčík. V nedávných výzkumech bylo dokázáno, že je i účinnou prevencí rakoviny a osteoporózy. 
Použití tofu je opravdu všestranné. Př přípravě šopského salátu jím můžete nahradit půlku balkánského sýra. Může zastoupit i mozzarellu v salátu caprese, neboť přejme chuť balzamikového octa, olivového oleje a čerstvé bazalky. Tofu se uplatní v polévkách, lze je grilovat, smažit, můžete z něj vyrobit chutné dezerty, majonézy, krémy a omáčky. Přidat je lze i do pizzy nebo těstovin. 


Zdravá tofu pomazánka

tofu,sardinky v oleji,petrzelka,sul,pepr

Tofu se sardinkami (včetně oliv. oleje) vidličkou důkladně rozmačkáme a přidáme na jemno nasekanou petrželku. Nakonec přidáme sůl, pepř a můžeme přidat i pár kapek citronu pro zvýraznění chuti.



2 komentáře:

  1. Tak to je pecka:-))) Díky za tip, tu pomazánku zkusím:-) Jsi prostě hvězda :-*

    OdpovědětVymazat

BUDU RADA ZA KAZDY KOMENTAR :-)
A BUDU RADA ZA KAZDOU VASI RADU OHLEDNE HUBNUTI:-)
URAZLIVE KOMENTARE BUDOU IHNED SMAZANY....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...