neděle 6. ledna 2013

BILE PECIVO VYMENENE ZA CELOZRNNE

Pekny vecer......
Na prani DOMINIKY jsem se rozhodla zacit psat neco o potravinach,ktere uzivam v me kazdodenni strave a ktere mi napomahaji k hubnuti.

Drive jsem nejak neresila rozdil mezi potravinami...no,a ted uz vim,ze to byla chyba.
Jedla jsem uplne vse a nakonec se to odrazilo na me vaze,pac jsem mela malo pohybu(tehotenstvi) a pak celej rok jsem nepravidelne jedla,takze jsem jen pribirala  a pribirala.Stavala se ze me velka kulicka  a ja byla zoufala,pac jsem se na sebe nemohla ani podivat,jak jsem byla tlusta......
Diky Domce(me nejlepsi kamaradce) jsem zkusila zmenit svuj jidelnicek ,denne jsem si cetla jeji a LUCKY
 PRAZDNINOVEJ PROJEKT a ja se rozhodla,ze zacnu hubnout.

CO JSEM PROTO MUSELA UDELAT?
-zmenila jsem svuj jidelnicek-vyloucila jsem ze sve stravy bile pecivo(obcas si ho dam,ale v malem mnozstvi),sladke,tucna jidla,smazene,colu,limonady atd..co me podporovala k pribirani
-do sveho jidelnicku jsme zaradila vice zeleniny
-zacala jsem se vice pohybovat
-pravidelne jist a posledni jidlo mam kolem 18hod
-naucila jsem se rikat NE(obcas zhresim)

A JAKY JE ROZDIL MEZI BILYM A CELOZRNNYM PECIVEM?

Bílé pečivo se vyrábí z bílé mouky - ta se mele z vnitřní části zrna, proto nemá v podstatě žádné vitaminy, minerály, ani vlákninu. Také obsahuje jen prázdné sacharidy (najíš se, ale je to v podstatě, jako bys nic nesnědla a brzy máš zase hlad) a má vysoký glykemický index. To znamená, jak rychle dokáže tvé tělo cukr z této potravy zpracovat, následně se pak produkuje kvůli tomu více inzulínu, který mimo jiné podporuje ukládání energie v podobě tukových zásob.
Tmavé pečivo je vyráběno z tmavé mouky (většinou pšeničné nebo žitné), která se mele jak z vnitřní, tak i vnější části zrna, proto obsahuje minerály, vitaminy, vlákninu a jiné prospěšné látky.

A proč se vlastně vyplatí vyměnit bílé pečivo za tmavé? Energetická hodnota u obojího je zhruba stejná, ale tmavé pečivo ti nabízí více výživných látek a zasytí na mnohem delší dobu. Nemysli si ale, že můžeš sníst o to více celozrnného pečiva, protože pokud chceš zhubnout, měla bys sníst méně pečiva než obvykle - doporučuje se jeden, nebo dva kousky celozrnného pečiva denně.
Tmave pecivo byva dobarvene karamelem,proto si davejte pozor,co kupujete.Pokud je na prvním místě uvedena hladká pšeničná mouka, dost pravděpodobně se jedná jen o dobarvené pečivo. Pravé totiž musí obsahovat alespoň 80 procent celozrnných mouk.

Me nejoblibenejsi pecivo jsou:ruzne vicezrnne chleby(balene i nebalene)-nejcasteji si kupuji vicezrnny clever,lamankovy,vicezrnny z tesca,a ted jsem si oblibila delat doma chleby vicezrnne v domaci pekarne,coz jsou chutove lepsi,jak kupovane.Zatim jsem vyzkousela celozrnny chleb do domaci pekarny  od Labety a Alberta.Oba byly vynikajici.Ale mam v planu si udelat i sve vlastni testo.

JAKE JE VASE NEJOBLIBENEJSI PECIVO?

8 komentářů:

  1. Já se tedy mohu utlouct po croissantech, hlavně těch plněných nugátem. :P :D Dřív jsem je jedla snad denně, ale teď už jsem jen na celozrnném pečivu, a i to jím opravdu minimálně, téměř vůbec.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wow,croissanty byly moje tez oblibene :-)Kdyz jsem chodila jeste do prace,tak jsem si je pravidelne kupovala po ceste do prace.Ted uz jen vicezrnne pecivo :-)

      Vymazat
  2. Moniko ale vícezrné není celozrnné!!!!!!!!!!!!!!! v to¨m je velký rozdíl

    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. aha.....dekuji....
      Ted jsem se docetla,ze je jeste lepsi k hubnuti to celozrnne pecivo,nez vicezrnne :-)

      Vymazat
  3. tak rychle nakoupit nové zásoby. vícezrnné je určitě lepší než obyčejné, ale pořád je to jen obyčejná mouka. rozhodně doporučuji celozrnné. sice není tak velký výběr, ale když víte kde hledat, tak se najdou výborné chleby, rohlíky, krekry atd.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj,to urcite...jinak mam v planu si pect sve vlastni chleby doma,pac bych rekla,ze me vyjdou i levneji :-)dekuji za radu :-)

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. dekuji......urcite budu v takovych clancich pokracovat :-)

      Vymazat

BUDU RADA ZA KAZDY KOMENTAR :-)
A BUDU RADA ZA KAZDOU VASI RADU OHLEDNE HUBNUTI:-)
URAZLIVE KOMENTARE BUDOU IHNED SMAZANY....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...